Polska marka zaniedbana

nie_ma_jak_polska_logo

Zobacz nasz komentarz Polska marka zaniedbana

Tymczasem miasta są dumne i wszem i wobec ogłaszają, że “mają markę” :-) Ale już całkiem nie myślą co z tego wynika?


W jednym z dużych miast w woj. wielkopolskim miałem inną kuriozalną historię. Szefowa Wydziału Promocji uparła się, żeby “robić promocję w realu” w zakresie promocji inwestycyjnej i społecznej (zatrzymanie studentów w mieście). Oni przez dwa lata pracowali nad strategią marki – ale agencja zaproponowała im temat marki związany ze sportem (żużel i lotnictwo) – i to wprowadzili do USP marki !! Tłumaczę im, że nie mają właściwie skonstruowanego rdzenia marki, nie da się więc zrobić sensownej kampanii, bo przesłanie będzie przypadkowe (doraźne).. Zupełnie to do nich nie trafiło, w jakimś sensie nawet obrazili sie na mnie.. :-)

Resumując, musimy zacząć od jakiejś jednolitej, sensownej METODOLOGII, powiązanej z uznaną powszechnie PRAKTYKĄ promocji marek terytorialnych (istniejące książki nie nie rozwiązują problemu). Dla tego zadania powinno powstać POLSKIE STOWARZYSZENIE BRANDINGU, z silną sekcją brandingu terytorialnego – proponuję to już tu i tam od paru lat – ale branża wciąż nie dojrzała (czyżby lepiej było robić beznadziejne strategie, brać za to swoje pieniądze – i niczym się nie przyjmować?) – a może coś się zmienia..?.

Cóż państwo na to?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>