Apetico – strategia marki

placeit-Apetico
apetico3

PROBLEM
W związku z wprowadzaniem na rynek nowego wzmocnionego wizerunku marki Tarczyński (szczegóły patrz w dziale Tarczyński), pojawiła się konieczność oddzielenia od wizerunku marki wiodącej tych produktów, które są przeznaczone do hipermarketów oraz na bardziej masowy rynek. Ustalono, że należy stworzyć nową markę produktową. Wizerunek nowej marki musi się charakteryzować odmiennymi cechami, ze względu na inny charakter psychograficzny potencjalnego odbiorcy (grupy celowej) oraz specyfikę dystrybucji produktu.

ROZWIĄZANIE
Zrealizowaliśmy strategię marki Apetico w następujących modułach:

1. Strategia marki produktowej, w oparciu o koncepcję: Każdego dnia ze smakiem.
2. Projekt nowej nazwy (naming).

Jako wynik naszej pracy powstała marka charakteryzująca się wyrazistym, „modnym” design’em, przy równoczesnym utrzymywaniu „niezobowiązującego”, nieco zabawowego charakteru, jest to bowiem wciąż marka w klasie (wyższy) economy.  Ostatecznie marka odwołuje się także do korzyści emocjonalne klienta, dając mu poczucie identyfikacji z wyższą grupą produktów (aspiracje), a także poczucie dokonywania korzystnego zakupu przy zachowaniu najlepszych walorów smakowych.

Marka funkcjonowała z sukcesem przez kilka lat, jednak obecnie firma Tarczyński zrezygnowała z niej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *