Manuli Ekobal – zarządzanie marką

PROBLEM

Manuli- Ekobal to firma działająca na rynku folii stretch. Jest polskim przedstawicielem firm: Manuli – producenta folii stretch i Ekobal – producenta maszyn do pakowania folią stretch. Gdy zwrócono się do nas o konsulting w zakresie brandingu, marka firmy była daleka od klarowności i przełożenia jej na realia funkcjonowania firmy. W związku z tym zaproponowaliśmy program wspólnego z pracownikami (przedstawicielami handlowymi) wypracowywania jej założeń – metodą debat i dyskusji ze wszystkimi zainteresowanymi.

ROZWIĄZANIE

W pierwszej fazie działanie dokonaliśmy audytu sytuacji zastanej, audytu tożsamości marki, szczególnie w zakresie SIW oraz audytu komunikacji wewnętrznej. Odbyły się także panele debaty z zarządem firmy oraz pracownikami. Następnie wypracowaliśmy założenia do systemu zarządzania marką. Przez trzy miesiące doradzaliśmy zarządowi firmy, jak wdrożyć podejście brandingowe w codziennej praktyce handlowej firmy. Opracowaliśmy także nowy system działania przedstawicieli handlowych, uwzględniający system zarządzania marką. Powstał manual standardów markowej obsługi klientów oraz cykl szkoleń, w ramach których pracownicy zostali przećwiczeni w podstawach systemu. Firma do dzisiaj działa z sukcesem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *