Meble Wajnert – strategia marki

placeit-wajnert
placeit-wajnert1

PROBLEM –
Firma Meble WAJNERT to jeden z czołowych producentów mebli w Polsce. Ma w kraju kilkanaście salonów firmowych, jest obecny także w kilkuset salonach patronackich. Eksportuje także meble do takich krajów jak: Holandia, Belgia, Irlandia, Niemcy, Anglia, Rosja czy Ukraina.

Szybki rozwój firmy napotkał w 2007 roku barierę w postaci słabej rozpoznawalności oferty firmy (sprzedaż wyłącznie cenowa). Szczególnie w kontekście szybkiego rozwoju całej branży meblowej w Polsce. Po serii kilku spotkań z naszą agencją, Zarząd Mebli WAJNERT podjął decyzję o rozpoczęciu nowego etapu w rozwoju firmy, tzn. przejścia od sprzedaży produktów – do sprzedaży marki. W związku z czym zaakceptowano nasz wielostopniowy plan budowy marki holistycznej.

ROZWIĄZANIE – 
W wyniku tej decyzji uzyskaliśmy rzadką okazję budowy złożonej marki od fundamentów. Przy jej budowie zastosowaliśmy pełen zakres naszej metodologii budowy marek: Brand MakerTM. Powstała koncepcja marki korporacyjnej: Mieszkaj z pomysłem, która zakłada potraktowanie procesu meblowania, a potem użytkowania mebli jak swoistej, małe codziennej kreacji. Chodzi o podejście do mebli nie jak do niezwykle drogich „fetyszy”, ale przyjaznych przedmiotów, które umilają nam życie. Stworzyliśmy nawet koncepcję estetyczną odpowiadającą temu podejściu: radosny funkcjonalizm, który marka Wajnert rozwija (w postaci osobnej „instytucji”: Centrum Przyjaznego Designu).

W ramach budowy marki wykonaliśmy następujące moduły procesu brandingowego:

  • Audyt sytuacji zastanej
  • Opracowanie badań TGI pod kątem pożądanego wizerunku marki mebli
  • Audyt zastanej tożsamości marki
  • Strategia marki – Mieszkaj z pomysłem
  • Strategia komunikacji marki
  • Systemy lojalnościowe – dla pracowników oraz klientów

Zob. także wykonane dla Meble Wajnert:

  • System identyfikacji wizualnej marki korporacyjnej
  • Zarządzanie marką Meble Wajnert oraz prowadzenie kampanii lauchingowej marki

Dzięki naszej ponad rocznej pracy, firma Meble WAJNERT przeszła całkowitą brandingową metamorfozę. Zbudowaliśmy silne fundamenty marki, które rozpoczęły nową fazę w rozwoju firmy. Mimo, że – po zakończeniu współpracy na nami – widać brak strategicznego nadzoru brandingowego, co sprawia, że traci ona swoją początkową wyrazistość i wyjątkowość – to marka Meble WAJNERT znacznie rozszerzyła swoje oddziaływanie na rynku i stała się jednym z liderów polskiego rynku meblowego.

Kreacja tej marki jest jednym ze sztandarowych przykładów naszego holistycznego podejścia do budowy marek. Dzięki niemu jesteśmy w stanie budować marki, które tworzą własne, bogate uniwersum, poprzez które w sposób zintegrowany oddziałują na wszystkie sfery osobowości klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *