Tarczyński – strategia marki

placeit-Tarczynski2
placeit-Tarczynski3

PROBLEM –  Tarczyński SA jest jednym z wiodących w Zachodniej Polsce producentów mięs i wędlin. W 2005 roku ekspansywny rozwój przedsiębiorstwa napotkał na barierę w postaci mało rozpoznawalnego i nieatrakcyjnego, na tle konkurencyjnych marek, wizerunku marki produktowej i korporacyjnej. Firma nigdy przedtem nie budowała profesjonalnie swojej marki. Zarząd Tarczyński SA zdecydował się na budowę swojej marki od nowa – wszystkie elementy wykorzystywanego systemu zarządzania marką miały zostać zmienione, poza samą nazwą.

ROZWIĄZANIE –  Agencji Metamorphosis zlecono proces kreacji nowej marki Tarczyński. Zaproponowaliśmy – zgodnie z naszą koncepcją marki holistycznej – kompleksowy zestaw działań brandingowych. Zakres działań obejmował:

  • Gruntowne zbadania sytuacji zastanej: Audyt sytuacji zastanej, Audyt zastanej tożsamości marki. Analiza zasobów i kapitału marki.
  • Wykonanie i opracowanie badań typu TGI pod kątem rynku wędlin: zwyczaje zakupowe, trendy konsumpcyjne, oczekiwania klientów.
  • Budowa długookresowej strategia marki – Zasmakuj w tradycji, wraz ze strategią długookresowej komunikacji marki oraz strategią tożsamości marki.
  • Plan kampanii promocyjnej – launchingu marki – zawierający kreację tematu promocyjnego marki oraz sposób jego rozegrania w takich mediach jak:  reklama, PR, promocja sprzedaży, akwizycja.
  • Nadzór nad przygotowaniami do kampanii promocyjnej oraz prowadzenie kampanii w pierwszej fazie.

Wynikiem prac w części koncepcyjnej (do punktu 5.) stał się oryginalny i spójny wizerunek marki oparty o temat: polska tradycja szlachecka wraz z personifikacją marki w postaci polskiego szlachcica (Hetmana Tarczyńskiego). Wizja marki opiera się na dążeniu do poprawiania współczesnej rzeczywistości poprzez twórcze czerpanie z polskiej tradycji szlacheckiej, nie tylko w aspekcie kulinarnym. Marka jest przy tym przyjacielska i bliska konsumentowi. Budując markę Tarczyński od podstaw mieliśmy nie częstą okazję wdrożenia całości naszej metodologii Brand Maker (TM). Powstała marka, która pozwoliła firmie Tarczyński SA zrobić milowy krok w swoim rozwoju. Dzięki naszej pracy firma szybko przeszła drogę od lokalnego producenta wędlin, sprzedającego produkty – do wielkiej firmy wędliniarskiej o znaczeniu ogólnopolskim, dysponującego ciekawą, rozpoznawalną marką.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *