Rebranding to proces tworzenia nowej tożsamości marki (nowe symbole, styl wizualny, design, nazwy lub ich kombinacje), aby wyróżnić się od konkurentów i zyskać inną pozycję marki w świadomości interesariuszy.

Zmiany mogą mieć dwa typy: rebranding cząstkowy – zakłada stosunkowo niewielkie zmiany, jak np. zmianę logo, sloganu, kolorów itp. czyli zmiany o charakterze estetycznym (wartości i strategia marki pozostają niezmienne). Rebranding całościowy – to zmiany strategii marki (i co za tym idzie – zmiany tożsamości).

Można mówić o rebrandingu marki produktowej i marki korporacyjnej / terytorialnej.

Tę nowa tożsamość i pozycjonowanie marki trzeba intensywnie zakomunikować interesariuszom, najlepiej poprzez specjalną kampanię rebrandingową marki.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>