Legionowo.Porusza!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Miasto aktywne, prozdrowotne, lansujące trend ruchu dla zdrowia, a przy tym wspierające tworzenie wspólnot lokalnych – to główne założenia strategii marki Legionowo na lata 2011 – 2016. Strategię zaprezentowano oficjalnie w miniony poniedziałek.

Alexander Sikora podczas obrad Rady Miasta – prezentuje założenia strategii marki Legionowa

.

Legionowo to szybko rozwijające się, dynamiczne miasto, będące częścią dużego organizmu – aglomeracji warszawskiej. Mimo, że położone w bezpośredniej bliskości stolicy, dzięki dużej ilości lasów, parków, kameralnej zabudowy – pozostało miastem o przyjaznym do codziennego życia klimacie. Legionowo to również dobrze rozwinięta infrastruktura komunalna oraz poprawiające, jakość życia mieszkańców inwestycje samorządowe. Jednym słowem, Legionowo to miasto, w którym żyje się dobrze, w którym chętnie osiedlają się nowi mieszkańcy. Legionowo nie chce jednak zatrzymywać się w rozwoju i udoskonalaniu warunków życia swoich mieszkańców. Wyrazem tej postawy jest m.in. podjęcie wyzwania budowy marki Legionowa.
Prace nad strategią marki Legionowo rozpoczęły się w marcu 2010 r. 35 agencji specjalizujących się w marketingu regionów otrzymało propozycję współpracy i prośbę o przedstawienie oferty. Wpłynęły 4 oferty, spośród których wybrana została Metamorphosis, agencja z dużym doświadczeniem, która kreowała marki takie jak Puławy, Sieradz, Wrocław i Koszalin.

Prace były bardzo intensywne – odbyły się spotkania z pracownikami urzędu, mieszkańcami, został utworzony specjalny „zespół marki”, w skład, którego weszli przedstawiciele mediów, mieszkańców, radnych oraz władz miasta. Metamorphosis przedstawiło trzy koncepcje strategii, z których niemalże jednogłośnie wybrano „Aktywny styl życia”.

Strategia ta koncentruje się na ruchu, zdrowym żywieniu, przedstawia Legionowo, jako miasto przyjazne dla mieszkańców, regionalne centrum aktywnej turystyki. Zgodnie z koncepcją Legionowo ma pobudzać mieszkańców do aktywności, szczególnie aktywności dla zdrowia, będzie nie tylko tworzyć sprzyjającą aktywności fizycznej infrastrukturę, ale też propagować racjonalne i zdrowe odżywianie się. Aktywność ma przyczynić się do podniesienia witalności mieszkańców. Aktywność to także budowanie wspólnoty mieszkańców w oparciu o wspieranie wszelkich inicjatyw dotyczących prozdrowotnego trybu życia.

Gotowa strategia

Jakim zatem miastem będzie Legionowo? Według autorów strategii powinno budować sieć miejsc aktywności. Powinno też wspierać tworzenie wspólnot mieszkańców ukierunkowanych na aktywność.  Legionowo winno być miastem przyjaznym dla ludzi przedsiębiorczych i winno rozwijać prozdrowotne dziedziny gospodarki. Legionowo to miasto organizujące imprezy branżowe (targi zdrowia), które wpiszą się w trend lansujący aktywność i zdrowia mieszkańców.  Legionowo powinno też „przyciągać” wszelkie imprezy propagujące aktywny styl życia.

Nowa marka miasta Legionowo ma szansę stać się wyrazem nowego stylu życia mieszkańców miasta oraz być atrakcyjnym magnesem dla mieszkańców całego regionu aglomeracji warszawskiej. Hasłem przewodnim miasta jest od dziś slogan: „Legionowo… Porusza!” Warszawa podobno kręci. Legionowskie hasło chyba zostało trafniej wybrane. Negatywnych konotacji i skojarzeń nie będzie.
 rwc

1 Comment

  1. Alexander Sikora says:

    Materiał z gazety lokalnej. Dziękujemy.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>